Sluit navigatie

Wij werken aan de accountantskantoren van de toekomst

Wij helpen accountantskantoren het accountantskantoor van de toekomst te worden.

Lees meer over ons

Over RoboticHUB

In alle vakbladen, blogs en andere uitingen is de algemene opvatting dat een accountantskantoor van de toekomst een kantoor is waar: “de accountant en zijn klanten minder tijd besteden aan de administratie en accountants zich focussen om meer expertise, analyses en inzichten te leveren aan hun klanten".

Wat men vergeet is dat het uiteindelijk om de kosten gaat. De ondernemer wil gewoon weg niet meer veel geld betalen voor de verwerking van zijn administratie. En de simpele reden dat dit niet lukt en ook niet gaat lukken, is omdat de accountants hun tijdwinst ( dus minder personeelskosten) simpelweg op zien gaan aan automatiseringskosten. Dit besef begint langzaam in te dalen bij de beroepsgroep. 

Het gaat niet om de keuze van het boekhoudpakket. Dat heb je allang gedaan. Het gaat erom de kostprijs van je dienst te verlagen. Meer specifiek het proces van het boeken van de administratieve documenten. Het automatiseren van deze dienst is wat RoboticHUB doet! Je houdt gewoon de door je kantoor gebruikte pakketten en daaraan gekoppelde jaarrekening- en aangiftesoftware. Wij boeken jaar in jaar uit alle administratieve documenten precies zoals in alle voorgaande jaren. Boek je uit de bank. Helemaal prachtig. Wij doen dit volledig geautomatiseerd op dezelfde grootboekrekeningen als dat vorig jaar werd gedaan. Alle documenten gaan uiteraard in een digitaal archief.

En dat hoeft echt niet veel geld te kosten. Onze robot werkt 24/7, dus 8.736 uur per jaar.  

Onze motivatie

Waarom zijn wij met RoboticHUB gestart?

Na 5 jaar onderzoek is de belangrijkste conclusie keer op keer: ondernemers willen helemaal niet boekhouden. 62% van de ondernemers hebben zelfs een hekel aan boekhouden: Twitter ING onderzoek. Ons advies is om te stoppen met het verkopen van ingewikkelde boekhoudsystemen aan ondernemers. De enige reden dat zij toch (moeten) gaan boeken is omdat de accountant te duur is. En die is te duur omdat zijn automatiseringskosten blijven stijgen. Dus accountant, stop hier ook mee! Geen dure scan- en herken software, waarin je het werk per administratie toch weer keer op keer moet doen en dezelfde prijs per document blijft betalen. Raar eigenlijk, want het document was toch herkend?

Dat probleem hebben wij opgelost. Dat is onze motivatie! Alleen zo wordt je dienst betaalbaar en heeft je klant budget voor echte toegevoegde waarde. Toegevoegde waarde zoals het zou moeten zijn.  

"Ondernemers die succes hebben willen adviseurs die succes hebben! Toekomst? de toekomst begint nu!"

Paul & Peter geven advies: NIET WACHTEN!

Demonstratie aanvragen

Er valt veel over RoboticHUB te vertellen en nog veel meer te laten zien. Vraag daarom een verhelderende demonstratie aan.

Aanvraag verzenden

Contact + aanmelden nieuwsbrief

Energieweg 4
3641 RT  Mijdrecht

Telefoon algemeen: 0297 - 25 00 62
Telefoon sales: 0297 - 22 77 02
Telefoon support:
 0297 - 22 77 03
E-mail
 info@robotichub.nl

Scroll naar boven